Plan-Fit: Wintertips

De herfst is echt begonnen. We hebben al vorst gehad en er komt misschien nog wel meer wintersweer. Dat hoeft geen belemmering te zijn in het sporten. De stap nemen is soms wel lastiger, zeker als je niet van koud, nat, ijzig sneeuw weer houdt. Daarom wat motivatie tips om er toch op uit te gaan:

* Zorg voor warme voeten en handen,

* Ga in de ochtend,hoe langer je wacht des te groter is de kans dat je niet meer gaat,

* Ga met iemand bv een vriend(in) die je allang niet gesproken hebt, lekker bijkletsen, bewegen en eventueel een kopje koffie/thee ergens drinken bij de warme open haard,

* Kleed je niet te warm, de bedoeling is dat je dusdanig beweegt dat je het daardoor warm genoeg krijgt.Je lichaam op temperatuur krijgen kost energie. Je verbrandt dus extra!

* Neem een fototoestel mee, de natuur is heel anders onder een pak sneeuw,

* Ga met de kinderen sleetje rijden, jij verbrandt extra energie door de slee te trekken en de kids genieten van een middag buiten en zijn tevens ook lekker in beweging,

* Maak een lange winterwandeling en beloon jezelf met een afspraak in de sauna of een warm bad thuis,

* Wanneer je met Nordic walking stokken loopt heb je meer stevigheid bij gladheid, je kunt ook skistokken of een gevonden stok gebruiken,

* Loop je hard maar durf je dit nu niet, probeer de zachte sneeuw op te zoeken (dus niet in de sporen van de autobanden,zijn gladder). De verse of onbelopen sneeuw loopt zwaarder maar je glijdt veel minder snel uit. Bij niet doorzettende dooi wel oppassen voor ijsvorming. Je kunt ook tegenwoordig een soort sneeuwkettingen voor om je schoenen kopen. Of een schoen aanschaffen die tussen een hardloopschoen en bergwandelschoen zit dus met meer profiel.

* Je huid ziet er stralender uit als je vaker buiten bent. Denk aan een verzorgende dagcreme ivm droge lucht buiten maar ook zeker binnen.

* Sport op de WII met wii-fit of wii-fit plus of 10 min. op de plaats rennen,10 min. buikspieroefeningen en 10 min. been/biloefeningen, zodat je in het totaal 30 minuten actief bent.

* Vraag naar de mogelijkheden bij je fitness/sport centrum in de buurt om alleen de winter maanden te mogen komen. Zoals in de winter 2x per week en in de zomer niet, je spaart ze op voor in de winter,

* Zoek naar mensen/bedrijven die ook buiten sporten in de winter en vraag naar de mogelijkheden om je daarbij aan te sluiten (zoals bij Plan-Fit, Fit-Plan)!


vorige pagina: Gezond lichaam, frisse blik.
volgende pagina: 10 beweegtips!

Agenda

Berichtenhoek

Heeft u een vraag? Mail mij!

Hieronder ziet u een overzicht van de evenementen waar wij op aanwezig zullen zijn. [volledige agenda]

03-12-2015 Kerstworkshops

Berichtenhoek

Lees reacties van klanten!

Plan-Fit en social media

Facebook - Plan Fit Family Twitter Plan Fit Family

Laat uw contactgegevens achter en ik benader u
om antwoord te geven op uw vraag.

This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net) Bovenstaande code is: